Образотворче мистецтво

Уроки образотворчого мистецтва у світі інформаційних технологій
                                                          

   Система освіти, відповідно до вимог сучасності, потребує докорінного переосмислення.
         XXI століття — час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства  в якому якість людського потенціалу, рівень освіченості й культури всього населення набувають вирішального значення.
           Комп'ютери стрімко увійшли в різноманітні сфери нашої повсякденної діяльності, тому важливим завданням є широке запровадження комп'ютерної техніки в процесі навчання.
     Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТ) - це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу навчання.
    Інформаційні технології - це сукупність інформаційних процесів з використання засобів обчислювальної техніки, що забезпечують швидкий пошук інформації, доступ до джерел інформації.
   Комунікаційні технології підвищують роль комп’ютерних мереж у забезпеченні реалізації інформаційних процесів.
        Об’єктом методики використання ІКТ у навчальному процесі школи є процес навчання школярів в умовах сучасних загальноосвітніх навчальних закладах.
    Предметом методики використання ІКТ є педагогічні, санітарно-гігієнічні та технічні умови, за яких застосування ІКТ підвищує ефективність навчання.
          Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно?                                                                                                                                                                                                                    Це потрібно для того щоб з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня.
                                      Необхідно:
- навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати,
перетворювати і використовувати в практичній діяльності інформацію;
                                              
- організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.
          Допомогти вчителю у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних.Адже використання комп'ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.
Поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона, книги, калькулятора, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і самі різні ігри, сучасний комп'ютер, разом з тим, є для дитини рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на його дії і запити, такого партнера  їй  часом не вистачає. З іншого боку, цей метод навчання є досить привабливим і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти її, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання.
Мета і завдання ІКТ :

1.Формувати  навички  роботи  з комп’ ютером.

2.Розширяти кругозір учнів.

3. Розвивати пам' ять, увагу, творчі  здібності.

4. Розвивати інтелектуальну активність дитини.

5. Розвивати особистість, адаптованість до комп' ютерної  діяльності.

                ІКТ слід використовувати для того щоб:

-забезпечити легкість сприймання інформації;

дійснити індивідуальний підхід;


-зробити навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним.
                                              

               Таким чином, з точки зору дидактики ІКТ дозволяють:

Сприяти розвитку самостійності і творчих здібностей учнів.

Забезпечити зворотній зв’язок в процесі навчання.

Зробити навчання більш інтенсивним, головне, ефекттивним.

Забезпечити пошук інформації із різноманітних джерел.

Ііндивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливистями сприйняття.

Організувати  колективну й групову роботи.

Здійснювати контроль навчальних досягнень.

Створювати сприятливу атмосферу для спілкування.

Встановлювати міжпредметні зв'язки.

Зробити урок більш наочним і цікавим.

 Основні гігієнічні принципи безпечного для здоров’я

застосування комп’ютерної техніки під час навчання школярів:

-гігієнічна доцільність розміщення та створення відповідних оптимальних умов у приміщеннях кабінетів комп’ютерної техніки;

-обладнання кабінету спеціальними меблями, призначеними для комп’ютерної техніки відповідно вікових особливостей користувачів;

-гігієнічне нормування всіх чинників, що виникають при роботі комп’ютерної техніки і можуть змінювати внутрішнє навчальне середовище;
                                              
-нормування тривалості безперервної роботи учнів на персональних комп’ютерах залежно від віку і вихідного стану здоров’я дітей;

-психо-гігієнічна експертиза навчальних комп’ютерних программ.
            Використання ІКТ   змогу вчителям створити нове навчальне середовище, яке здатне підвищити якість  освіти, залучитися до світового інформаційного простору.    
             Пропоную учням, мною  складені  завдання,  які  записую не  на дошці, а   на  флешці, а   потім,   за   допомогою комп’ютера, використовую на уроці.

1) Закінчіть речення :

а) Вид образотворчого мистецтва, основним виражальним засобом якого є колір - це ………. (живопис).

б) Жанр образотворчого мистецтва, у якому зображують природу та її   явища – це ………. (пейзаж ).

2) Заповніть пропуски у реченні :

а) Орнамент – це ……(візерунок), побудований на ритмічному чергуванні стилізованих ……… (елементів).

б) Ритм – це чергування певних…….. (елементів) у певній ……… (послідовності).

в) Аплікація – це техніка виготовлення сюжетних, абстрактних, шрифтових або орнаментальних ………..(композицій) на площині методом …………. (наклеювання) або  нашивання, однорідного з тлом.

3) Складіть слово і дайте визначення поняття :

а) і р т а ж в – вітраж

б) е с ф а к р – фреска

в) о з м а к ї а - мозаїка  
                                                       
4) Знайти зайве слово і пояснити чому воно зайве.

а) білий                          б)  синій                                в) фіолетовий

  чорний                              жовтий                           червоний

  сірий                                   червоний                              зелений
                                         
   зелений                              зелений                                   оранжевий

  (зелений)                           (зелений)                                 (червоний)                      
                                                                          
3.При використанні комп’ютерної техніки на уроках слід враховувати якість навчальних комп’ютерних програм. Вони повинні відповідати таким вимогам:

·        бути цікавими і доступними для дітей, викликати у них позитивні емоції;         
·        будити їх уяву та фантазію;

·        формувати алгоритмічне, логічне мислення;

·        розвивати творчі здібності;

·        відповідати віковим особливостям дітей.                                                                                                                                                                                                                                     
                                                                                                            
                      Види програм:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
                                                                                            
·        Навчально-інформуючі                           
                                        
·        контролюючо-тестові;                                                                               

·        графічний редактор Paint;

·        програма презентацій Power Point;

·        навчально-ігрові;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

·        Електронні підручники
                                            
·        Енциклопедії
   
         У своїй практичній роботі я найчастіше використовую презентації, створені з допомогою програми Microsoft Power Point.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Презентація – це набір послідовно змінюючих одна одну сторінок – слайдів, на кожній з яких можна розмістити будь – який текст, малюнки, схеми, відео, аудіо фрагменти, анімацію,  використовуючи при цьому  різні елементи оформлення.
         Упродовж 6 років я формую банк даних для занять . У моїй «Методичній папці» містяться: робоча програма , календарно-тематичне планування, критерії оцінювання знань та умінь, тестові завдання, презентації до уроків,  відеофільми.
           При вивченні творчості Катерини Білокур,  пропоную дітям демонстрацію  відео. Учні ознайомлюються не тільки з біографією народної художниці, а й з її роботами.      
            Ілюстративний матеріал до уроків добираю так:

1) сканую ілюстрації з підручника;
2) використовую матеріали з фаових журналів;
3) використовую ресурси Internet.
   
          Індивідуальні картки, які я використовую під час самостійних робіт, вносять різноманітність в мою методику роботи та значно економлять час на уроці. Кожен учень одержує різні завдання, тому елементи списування один в одного відсутні. Це дає можливість об’єктивно за короткий час оцінити знання кожного, накопити велику кількість балів та узагальнити рівень знань, умінь та навичок учнів.

 1.Дано термін. Обрати до нього вірну відповідь.
Інтерєр – це ……

а) зображення внутрішнього оздоблення приміщень з меблями й різноманітними речами;

б) зображення зовнішнього оздоблення приміщень;
Гратаж – це …….
                                                               
а) техніка кольорового видряпування;

б) мистецтво створення композицій із рослин.

2. Із переліку термінів обрати ті, які належать до теми “Графічні засоби виявлення  обмної форми.

Полиск, світло, напівтон, горельєф, власна тінь, барельєф, рефлекс,
тінь.

           Тести  дають змогу перевірити як володіє учень такими прийомами розумової діяльності як синтез, аналіз, порівняння. Учень з кількох відповідей має вибрати правильну. Тести на аналогію дають змогу виявити і рівень логічного мислення.

        1.Можна використовувати матеріали, опубліковані в Іпtегпеt;

        2.Сайди вчителів предметників;

        3.Інформаційні сайти …..

         Якщо ми навчимо дітей не тільки працювати, вчитись, долати труднощі, а й отримувати від цього задоволення - тоді можна сказати, що основну мету, яка ставиться перед школою, ми виконуємо.

 Під час роботи на комп’ютері:

·         здійснюється індивідуальний підхід до кожного учня;

·         підвищується якісний рівень використання наочності на уроці;

·         підвищується продуктивність уроку.

         Таким чином, комп’ютер дає змогу якісно здійснити контроль за діяльністю учнів, забезпечуючи при цьому гнучкість управління навчальним процесом.


                                               

Комментариев нет:

Отправить комментарий