Кінецьпільська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Тема.
Множення двоцифрового числа на одноцифрове виду 24*3.Задача на суму двох добутків.
Мета: ознайомити учнів зі способом
множення двоцифрового числа на одноцифрове; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; формувати обчислювальні навички;
розвивати мислення, кмітливість; сприяти вихованню інтереса до вивчення
математики.
Цілі уроку.
Після проведення уроку учні
знають: прийом множення двоцифрового
числа на одноцифрове;
уміють: множити двоцифрове число на
одноцифрове, розв’язувати задачі, продуктивно
співпрацювати у групі.
Тип уроку: комбінований.
Методи та прийоми: словесні(бесіда,
розповідь), наочні(презентація, записи на дошці), робота у групах, гра.
Обладнання: записи на дошці, абаки,
підручники, комп’ютер, записи мелодій до казки
«Попелюшка», букви.
Випереджальні
завдання.
Індивідуальні: 1. Пояснити
обчислення виразу за № 841.
Оформлення дошки:
По центру:запис числа та виду
роботи.
Зліва: запис завдань.
Справа: геометричне завдання.
Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
1.З’ясування емоційного настрою( вправа « Усмішка»).
-
Любі діти! Перед тим, як розпочати нашу роботу, я хочу дізнатися, з яким
настроєм ви прийшли сьогодні на урок.
- Усміхніться один одному, - мені, -
нашим гостям.
Визначте
свій емоційний стан жестами та емоціями.
- Бачу,
що у вас все гаразд і сподіваюсь, що наша спільна робота буде успішною.
- Девіз нашого уроку такий:
( Слайд 10)
2. Актуалізація
опорного досвіду.
Опрацюємо 101 урок.
Він є одинадцятим з розділу: «Множення
і ділення в межах 1000».
ІІ. Етап цілевизначення та
планування.
1. Представлення концепту
теми.
|
а)Повідомлення теми уроку.
Звучить запис мелодії «В гостях у казки»
-
Діти,
сьогодні ми потрапимо до математичної казки.
А щоб дізнатися до якої саме, обчисліть вирази і розгадайте шифр.
(Робота у групах за картками.)
|
3*4 5*6 6*2
4*5 4*4 6*4 20*3
40*2 10*4
|
|
О - 30, П - 12, Е - 20, Ю - 24, Л - 16, Ш - 60, А- 40, К
- 80. (Слайд 2)
(Перевірка груп)
(Попелюшка.) ( Слайд 3)
|
Попелюшка пропонує нам таку
тему уроку:
|
«Множення
двоцифрового числа на одноцифрове виду 24 *3. Задача на суму двох добутків.»
2.Узгодження
цілей уроку і плану роботи.
Навчитеся прийому множення
двоцифрового числа на одноцифрове, розв’яжете задачу на знаходження суми двох добутків, проаналізуєте ії.
План уроку такий:
1.Усний рахунок.
2.Каліграфічна хвилинка.
3.Вивчення нового матеріалу.
4.Фізкультхвилинка.
5.Робота над задачами.
6. Геометричне завдання.
7. Домашнє завдання.
(Слайд 4)
ІІІ. Етап опрацювання навчального матеріалу.
1. Усний рахунок. (Слайд
5)
-А хто пам’ятає, що
загадала мачуха зробити Попелюшці, щоб потім вона могла постояти під вікнами
палацу і подивитись, як веселяться її сестри?
- Вона наказала посадити стільки кущів троянд, як число,
що є часткою чисел 64 і 8 (8) (Слайд
6)
- Перебрати стільки
мішків з квасолею, як число, що у 7 разів менше за 56 (8)
( Слайд 7)
І намолоти кави на
стільки тижнів, як число, що є третиною числа 24 (8)
( Слайд 8)
-А на скільки ж днів
потрібно було Попелюшці намолоти кави? (7*8= 56)
1. Каліграфічна хвилинка 888
(
Слайд 9)
-Скільки сотень у числі 888?
- Скільки десятків?
-Скільки одиниць?
-Скільки всього одиниць? Всього
десятків?
1. Вивчення нового матеріалу
-
А
хто допоміг Попелюшці потрапити на бал? (Фея) ( Слайд 10)
-
Так. А хто
виконав за неї роботу?
Про це ви дізнаєтесь, коли виконаєте наступне завдання. ( Слайд
11)
Пояснення матеріалу
-Хто може пояснити?
(Пояснення учня)
Перевірка
(Слайд 12)
24
· 3 = (20 + 4) · 3 = 20 · 3 + 4 · 3 = 72
-Складіть алгоритм обчислення.
-
Складання алгоритму
Розкладаю
Перемножую
Додаю
Перевірка
(Слайд
13)
(Виявляю учнів І групи.)
-
Покажіть відповідь абаком.
16*6=(… + …)* 6=
^
Перевірка ( Слайд
14)
16*6=(10+6)*6= 60+36= 96
(Відкриваю букву М.)
І етап
І група
Виконай
за зразком: (Слайд 15)
16*3=(…+…)*3=
^
23*4=(…+…)*…=
^
Робота під керівництвом учителя:
ІІ група і ІІІ група ( за дошкою)
18 · 3 = (10
+ 8) · 3 = 10 · 3 + 8 · 3 = 54
Перевірка І групи
16*3= (10+6)*3=30+18=48
^
23*4=(20+3)*4= 80+12=92
^ (Слайд
16)
(Виявляю учнів ІІ групи)
-
Покажіть відповідь абаком.
(Слайд 17)
32*5=(…+…)*5=….
^
Перевірка
32*5=(30+2)*5=150+10=160
(Відкриваю
букву И.)
ІІ етап
Виконай самостійно: (Слайд 18)
І група № 841(2) 4-й стовпчик.
Виконай за зразком:
ІІ група 12*6=(…+…)*6=…
^
Робота під керівництвом
учителя (за
дошкою).
ІІІ група
15 · 7 = (10+5)*7=70+35=105
Перевірка
І та ІІ груп
І група 25*3= (20+5)*3=60+15=75
33*3= (30+3)*3=90+9=99
ІІ група 12*6= (10+2)*6=60+12=72 (Слайд
19)
(Відкриваю
букву Ш.)
ІІІ етап
Творче завдання: (Слайд 20)
І група - Складіть приклади
35 2 41 2 34 3
Виконай самостійно:
ІІ група №841(2) 3-й стовпчик
ІІІ група
Виконай за зразком:
11*3=(…+…)*3=…
^
Перевірка груп
І група (Слайд 21)
35*2=(30+5)*2=60+10=70
41*2=(40+1)*2=80+2=82
34*3= (30+4)*3=90+12=102
ІІ групи
17*4= (10+7)*4=40+28=68
19*3= (10+9)*3=30+27=57
ІІІ групи
11*3= (10+1)*3=30+3=33
(Відкриваю букву І.)
-То хто допоміг Попелюшці
працювати? (Миші.)
ІV етап
(Слайд 22)
Самостійна
робота №841(2)
І варіант 1-й стовпчик ІІ варіант
2-й стовпчик
Перевірка
32*3= (30+2)*3=90+6=96 42*2= (40+2)*2=80+4=84
12*5= (10+2)*5=50+10=60 23*4=
(20+3)*4=80+12=92
Гра «Знайдіть
помилки в обчисленнях». (Слайд
23)
13 · 5 = 84
18 · 2 = 78
Перевірка
13*5=(10+3)*5=50+15=65
18*2=(10+8)*2=20+16=36
-
Подивимось, що ж робить на балу наша Попелюшка.
Фізкультхвилинка. (Слайд 24)
(під
мелодію пісні «Добрий жук»)
1.
Розв’язування задач.
- Коли Попелюшка зрозуміла, що часу у неї зовсім не залишилось, то дуже
швидко зникла. Так швидко, що, навіть, загубила свою туфельку. Принц дуже засмутився. Давайте йому
допоможемо.
А для цього потрібно розв’язати задачі.
а) Скласти і
розв’язувати задачу за схемою (колективно). (Слайд 25)
Ціна Кількість Вартість
12 5 ?
11 2 ?
Розв. текстову задачу з
підручника № 842
І в. – скласти вираз і
розв’язати.
ІІ в. – розв’язати діями з
поясненням.
ІІІ в. – записати дії.
-
На балу всі веселились, але Попелюшці потрібно було
повертатися додому. Адже, після 12 години ночі чари зникнуть.
І її карета знову стане гарбузом, коні – мишами, а красиве плаття –
лахміттям.
5
Геометричний матеріал. (Слайд26)
-
Та поки є пару хвилин, давайте подивимось на карету, адже
вона у нас не проста, а геометрична.
-
Скажіть, з яких геометричних фігур вона складається?
-
Яких фігур більше?
VІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.
1.Оцінювання роботи учнів, класу.
2. Бесіда
- Про що дізнались на
уроці?
-Чи сподобався урок?
-Який настрій у вас?
3. Домашнє
завдання. (Слайди 27, 28)
-
Домашнє завдання у вас теж буде казкове. Його вам
передала Попелюшка з Принцем на квітах із саду. Колір квітів виберете самі,
адже завдання там різні: на червоних – важчі, на жовтих – трішки легші, а на
синіх – ще легші. Тому подумайте і зробіть свій вибір.
високий рівень - №
845 скласти обернену задачу
достатній рівень - №
845
середній рівень - №
846
Комментариев нет:
Отправить комментарий